Volledigheid transactie: verschil tussen versies

Uit Parkeerwoordenboek
Ga naar: navigatie, zoeken
 

(Een tussenliggende versie door een andere gebruiker niet weergegeven)

Regel 1: Regel 1:
Een kort parkeer transactie in garages bestaat uit een inrij, betaal en uitrij actie. Een volledige transactie is als alle drie de acties plaats vinden. Er zijn 6 mogelijke combinaties van niet volledige transacties:
+
Een kort parkeer transactie in garages bestaat uit een inrij, betaal en uitrij actie. Een volledige transactie is als alle drie de acties plaats vinden.  
 +
 
 +
Er zijn 6 mogelijke combinaties van niet-volledige transacties:
  
 
- alleen inrijden (geen betaal en geen uitrij actie). Mogelijke oorzaak: verloren kaart danwel illegaal uitrijden (treintje rijden)
 
- alleen inrijden (geen betaal en geen uitrij actie). Mogelijke oorzaak: verloren kaart danwel illegaal uitrijden (treintje rijden)
Regel 5: Regel 7:
 
- alleen betalen. Mogelijke oorzaak: verloren kaart gekocht en eenmaal bij de slagboom aangekomen blijkt die open te staan
 
- alleen betalen. Mogelijke oorzaak: verloren kaart gekocht en eenmaal bij de slagboom aangekomen blijkt die open te staan
  
- alleen uitrijden. Mogelijke oorzaak: als er "One Time Exit"  kaarten zijn.
+
- alleen uitrijden. Mogelijke oorzaak: als er "One Time Exit"  kaarten zijn.  
  
 
- geen inrijden. Mogelijke oorzaak: verloren kaart (dus wel betalen en ook uitrijden)
 
- geen inrijden. Mogelijke oorzaak: verloren kaart (dus wel betalen en ook uitrijden)
Regel 12: Regel 14:
  
 
- geen uitrijden. Mogelijke oorzaak: slagboom open (dus wel inrijden en ook betalen).
 
- geen uitrijden. Mogelijke oorzaak: slagboom open (dus wel inrijden en ook betalen).
 +
 +
 +
Extra noot over  "One Time Exit" kaarten. Deze worden vaak gratis uitgedeeld door bv winkeliers. Ze kunnen meestal niet gekoppeld worden aan een specifieke inrijkaart waardoor ze nogal vervelend zijn als er analyse moet worden gepleegd op een garage. Er is dan namelijk een (flink) aantal inrijkaarten zonder betaling/uitrijmoment en een flink aantal One Time Exit kaarten (zonder inrijmoment). Als dan bv de vraag is "wat is de gemiddelde parkeerduur" dan is die moeilijk te beantwoorden.

Huidige versie van 29 okt 2019 om 10:37

Een kort parkeer transactie in garages bestaat uit een inrij, betaal en uitrij actie. Een volledige transactie is als alle drie de acties plaats vinden.

Er zijn 6 mogelijke combinaties van niet-volledige transacties:

- alleen inrijden (geen betaal en geen uitrij actie). Mogelijke oorzaak: verloren kaart danwel illegaal uitrijden (treintje rijden)

- alleen betalen. Mogelijke oorzaak: verloren kaart gekocht en eenmaal bij de slagboom aangekomen blijkt die open te staan

- alleen uitrijden. Mogelijke oorzaak: als er "One Time Exit" kaarten zijn.

- geen inrijden. Mogelijke oorzaak: verloren kaart (dus wel betalen en ook uitrijden)

- geen betalen. Mogelijke oorzaak: uitrijden binnen coulance tijd of in- en uitrijden binnen gratis uren (bv als parkeren gratis is tussen 00:00 en 08:00 tussen die tijden in- en ook weer uitrijden)

- geen uitrijden. Mogelijke oorzaak: slagboom open (dus wel inrijden en ook betalen).


Extra noot over "One Time Exit" kaarten. Deze worden vaak gratis uitgedeeld door bv winkeliers. Ze kunnen meestal niet gekoppeld worden aan een specifieke inrijkaart waardoor ze nogal vervelend zijn als er analyse moet worden gepleegd op een garage. Er is dan namelijk een (flink) aantal inrijkaarten zonder betaling/uitrijmoment en een flink aantal One Time Exit kaarten (zonder inrijmoment). Als dan bv de vraag is "wat is de gemiddelde parkeerduur" dan is die moeilijk te beantwoorden.