PRIS: verschil tussen versies
Regel 5: | Regel 5: | ||
==Statisch en dynamisch== | ==Statisch en dynamisch== | ||
− | Een PRIS bestaat naast statische borden, die de richting van de kortste route naar een parkeervoorziening aangeven ook uit dynamische borden aangeven of er vrije plaatsen beschikbaar zijn en/of de | + | Een PRIS bestaat naast statische borden, die de richting van de kortste route naar een parkeervoorziening aangeven ook uit dynamische borden aangeven of er vrije [[parkeerplaats|plaatsen]] beschikbaar zijn en/of de parkeervoorziening geopend is. Dit kan zijn door middel van de aanduidingen 'VOL', 'VRIJ' of een rood kruis, of door het aangeven van het aantal vrije plaatsen. |
[[category:parkeervoorziening]][[category:techniek]] | [[category:parkeervoorziening]][[category:techniek]] |
Versie van 4 apr 2013 om 18:22
Afkorting van Parkeer Route Informatie Systeem.
Omschrijving
Een PRIS wijst automobilisten de gewenste route naar parkeervoorzieningen in een stad. Het systeem bestaat uit een netwerk van borden die verwijzen naar de beschikbare voorzieningen. Op die manier hoeven bezoekers niet te zoeken en kunnen ze zich laten leiden door de borden.
Statisch en dynamisch
Een PRIS bestaat naast statische borden, die de richting van de kortste route naar een parkeervoorziening aangeven ook uit dynamische borden aangeven of er vrije plaatsen beschikbaar zijn en/of de parkeervoorziening geopend is. Dit kan zijn door middel van de aanduidingen 'VOL', 'VRIJ' of een rood kruis, of door het aangeven van het aantal vrije plaatsen.