Acceptatietest: verschil tussen versies

Uit Parkeerwoordenboek
Ga naar: navigatie, zoeken
 
Regel 5: Regel 5:
  
 
==Site Acceptance Test (SAT)==
 
==Site Acceptance Test (SAT)==
Een ''SAT'' is een test, uitgevoerd op locatie bij en door de [[aanbesteder]], om de functionaliteiten conform het bij de aanbesteding gebruikte [[programma van eisen]] aan de hand van een goedgekeurd beproevingsprotocol te verifiëren op een geïnstalleerd gedeelte van het aangeboden [[parkeersysteem]].
+
Een ''SAT'' is een test, uitgevoerd in de [[parkeervoorziening]] bij en door de [[aanbesteder]], om de functionaliteiten conform het bij de aanbesteding gebruikte [[programma van eisen]] aan de hand van een goedgekeurd beproevingsprotocol te verifiëren op een geïnstalleerd gedeelte van het aangeboden [[parkeersysteem]].
  
 
[[category:aanbestedingen & contracten]][[category:techniek]]
 
[[category:aanbestedingen & contracten]][[category:techniek]]

Huidige versie van 29 apr 2013 om 11:06

Een acceptatietest kan onderdeel uitmaken van een aanbestedingsprocedure. De test geeft een beeld van de werking van het parkeersysteem voordat het definitief wordt opgeleverd in de parkeervoorziening. Er zijn meerdere soorten acceptatietesten.

Factory Acceptance Test (FAT)

Een FAT is een test, uitgevoerd op locatie bij een leverancier, om functionaliteiten conform het bij de aanbesteding gebruikte programma van eisen aan de hand van een goedgekeurd beproevingsprotocol te verifiëren op een geïnstalleerd gedeelte van het aangeboden parkeersysteem.

Site Acceptance Test (SAT)

Een SAT is een test, uitgevoerd in de parkeervoorziening bij en door de aanbesteder, om de functionaliteiten conform het bij de aanbesteding gebruikte programma van eisen aan de hand van een goedgekeurd beproevingsprotocol te verifiëren op een geïnstalleerd gedeelte van het aangeboden parkeersysteem.